PVM lengvatos panaikinimas. Ką svarbu žinoti?

 

Iki šiol mažos vertės (iki 22 eurų) iš trečiųjų šalių prekėms nebuvo taikomi papildomi mokesčiai. Įgyvendinant Europos Sąjungos Tarybos priimtas taisykles, nuo liepos 1 d. ne ES šalyse įsigytos prekės turės būti deklaruotos muitinėje, už jas reikės sumokėti importo PVM bei kitus susijusius mokesčius. Atkreipiame dėmesį – dėl šių pokyčių siuntos iš trečiųjų šalių pabrango, taip pat pailgėjo jų pristatymo terminas. 

 

Siuntų deklaravimo ir mokesčių apmokėjimo procesas (3 būdai)

Preliminari mokesčių skaičiuoklė

Ši skaičiuoklė skirta apskaičiuoti mažos vertės (iki 150 Eur) siuntų mokesčius, kurie apmokami Lietuvoje.

 

*Tais atvejais, kai importo mokesčiai skaičiuojami siuntai atvykus į Lietuvą, taikoma LR muitinės administruojamų mokesčių mokėjimo tvarka ir mokesčių sumos gali keistis, taikant muitinės apvalinimo taisykles.

Mokesčiai 

Galutinė siuntos kaina susidės iš kelių dalių ir priklausys nuo siuntos vertės bei pasirinkto deklaravimo būdo.

IMPORTO MOKESČIAI: 

  • importo PVM taikomas visoms prekėms (21 proc. nuo siuntos ir jos siuntimo išlaidų vertės);
  • kai prekės vertė didesnė nei 150 Eur, papildomai taikomas muito mokestis (tai yra procentinė dalis, skaičiuojama nuo prekės vertės; muito dydis priklauso nuo prekės pobūdžio ir klasifikavimo. Daugiau informacijos apie muito mokestį čia).

*Tais atvejais, kai importo mokesčiai skaičiuojami siuntai atvykus į Lietuvą, taikomos LR muitinės apvalinimo taisyklės.

 

PAPILDOMI MOKESČIAI:

  • tarpininkavimo mokestis (mokamas Lietuvos paštui arba kitam pasirinktam tarpininkui. Kiekvienas tarpininkas taiko savo nustatytą įkainį);
  • siuntos administravimo mokestis (mokamas Lietuvos paštui, jei deklaruojama savarankiškai – per muitinės platformą arba kitą tarpininką).

 

Lietuvos paštas nuo liepos 1 d. taiko atnaujintus tarpininkavimo įkainius (iki šiol siuntoms, kurių vertė buvo 22 iki 1000 Eur, buvo taikomas 8,69 Eur mokestis):

  • mažos vertės siuntoms, kai jų vertė neviršyja 150 Eur, taikomas 3 Eur tarpininkavimo mokestis; 
  • kai siuntos vertė didesnė nei 150 Eur, taikomas 18 Eur tarpininkavimo mokestis. Šis įkainis taikomas, kai siuntoje ne daugiau nei 4 skirtingos prekės. Kai prekių daugiau, už kiekvieną papildomą deklaracijos lapą taikomas 6 Eur mokestis. 
     

Siuntoms, kurios deklaruojamos ne per Lietuvos paštą, taikomas siuntos administravimo mokestis. Jis skirtas padengti siuntos saugojimo, apdorojimo ir informacijos perdavimo muitinei sąnaudas:

  • kai deklaruojama savarankiškai ar per kitą tarpininką – 2 Eur;
  • kai importo mokesčiai apmokami prekės įsigijimo metu – 1 Eur (šis mokestis nebus taikomas iki spalio 1 d.).



PAVYZDYS. Kinijos el. parduotuvėje Tomas nusipirko batus už 20 Eur. Siuntą deklaruoti pasirinko per Lietuvos paštą. Galutinė siuntos kaina: 20 Eur (prekės vertė) + 4 Eur (PVM) + 3 Eur (tarpininkavimo mokestis) = 27 Eur.

Svarbu

Lietuvos pašto mokesčiai turi būti apmokami per Lietuvos pašto savitarną. Tik apmokėjus mokesčius siunta perduodama pristatymui.

Mokesčių apmokėjimas savitarnoje

Pasirinkus deklaravimą per Lietuvos paštą, visus mokesčius reikia apmokėti per Lietuvos pašto savitarną. Renkantis savarankišką deklaravimo būdą, per Lietuvos pašto savitarną reikės sumokėti siuntos administravimo mokestį.  
 

Norint apmokėti mokesčius, reikia atlikti kelis žingsnius: 

  •  jeigu esate naujas Lietuvos pašto savitarnos vartotojas – prisiregistruokite. Jeigu jau turite savo paskyrą, prisijunkite; 

  • prisijungę pasirinkite skiltį „Importo mokesčiai“; 

  • pridėkite siuntą suvesdami gautos siuntos numerį; 

  • apmokėkite pasirinkdami jums tinkamiausią apmokėjimo būdą.
     

Pateikiame vaizdo įrašą, kuriame – apmokėjimo pavyzdys. 

Dažniausiai užduodami klausimai 


PVM LENGVATOS POKYČIAI (bendra informacija)

Kodėl naikinama PVM lengvata?

Tai yra Europos Sąjungos Tarybos priimtas sprendimas, įgyvendinamas visos Europos Sąjungos (ES) mastu. Priimami pokyčiai galios visose ES valstybėse – nuo š. m. liepos 1 d. importo PVM bus taikomas visoms prekėms iš trečiųjų šalių.

Remiantis Europos Sąjungos Tarybos aiškinimu, pagrindinė pokyčio priežastis – sąžiningos konkurencijos tarp ES ir trečiųjų šalių prekybininkų skatinimas. Vartotojai į ES iš trečiųjų šalių iki šiol gali importuoti prekes be PVM, jei neviršijama 22 eurų riba, o perkant ES viduje tokios nustatytos ribos nėra – prekės PVM apmokestinamos jau nuo pirmo euro ir lemia didesnę kainą pirkėjui. Panaikinus PVM lengvatą mažavertėms siuntoms iš trečiųjų šalių visiems pasaulio prekybininkams įsigalios vienodos sąlygos.

Nuo kada įsigaliojo pokyčiai?

Nauji teisės aktai įsigaliojo nuo š. m. liepos 1 d.

Svarbu atkreipti dėmesį, kad mažos vertės siuntos deklaruojamos pagal jų atvykimo į Lietuvos paštą datą. Tai reiškia, jeigu prekę užsisakėte gegužės ar birželio mėn., bet ji atvyko liepos mėnesį ir vėliau, siunta bus deklaruojama ir apmokestinama.

Kas yra trečiosios šalys?

Trečiosiomis šalimis laikomos visos šalys, kurios nėra Europos Sąjungos (ES) narės. Šiuo metu ES jungia 27 valstybes. Pilną jų sąrašą galima rasti čia.

Visos kitos šalys laikomos trečiosiomis šalimis. Tarp pagrindinių šalių, iš kurių į Lietuvą atkeliauja daugiausiai siuntų yra: Kinija, Jungtinė Karalystė, Šveicarija, Singapūras, Norvegija, Baltarusija, Rusija, Ukraina, Turkija, JAV, Japonija.

Ar nauja tvarka galioja tik per Lietuvos paštą siunčiamoms siuntoms?

Ne, nauja deklaravimo ir apmokestinimo tvarka nuo š. m. liepos 1 dienos įsigaliojo visoje ES.
Tarp paslaugų tiekėjų (vežėjų)skiriasi tik papildomų paslaugų – tarpininkavimo, siuntos administravimo – įkainiai. Juos kiekvienas paslaugų tiekėjas nustato pats.



MOKESČIŲ TAIKYMAS

Ar visoms siuntoms taikomi mokesčiai? Kiek pabrangs mano siunta?

Nuo liepos 1 d. apmokestinamos visos iš trečiųjų šalių atvykusios siuntos.

Mokesčiai susideda iš kelių dalių.

Importo mokesčiai (taikomi visada):

  • importo PVM (21 proc. nuo siuntos ir jos siuntimo išlaidų vertės);
  • kai prekės vertė siuntoje viršija 150 Eur, taikomas muitas (tai yra procentinė dalis, skaičiuojama nuo prekės vertės; muito dydis priklauso nuo prekės pobūdžio ir klasifikavimo. Daugiau informacijos apie muito mokestį čia).
     

Papildomi mokesčiai (priklauso nuo pasirinkto siuntos deklaravimo ir apmokėjimo būdo):

  • tarpininkavimo mokestis, jeigu deklaruojama per tarpininką (kiekvienas tarpininkas nustato savo įkainį, galutinė mokesčių suma priklausys nuo to, kokį tarpininką pasirinksite);
  • siuntos administravimo mokestis.  


Naujoji tvarka taikoma visoms siuntoms iš trečiųjų šalių, išskyrus dovanas, kurių vertė iki 45 Eur.

 

Lietuvos paštas nuo liepos 1 d. taiko atnaujintus tarpininkavimo įkainius (iki šiol siuntoms, kurių vertė buvo nuo 22  iki 1000 Eur, buvo taikomas 8,69 Eur mokestis). Mažos vertės siuntoms, kai jų vertė neviršyja 150 Eur, taikomas 3 Eur tarpininkavimo mokestis. Kai siuntos vertė didesnė nei 150 Eur, taikomas 18 Eur tarpininkavimo mokestis. 

Siuntoms, kurios bus deklaruojamos ne per Lietuvos paštą, taikomas siuntos administravimo mokestis. Jis skirtas padengti siuntos saugojimo, apdorojimo ir informacijos perdavimo muitinei sąnaudas:

  • kai deklaruojama savarankiškai (per muitinės platformą ar kitą tarpininką) – 2 Eur;
  • kai importo mokesčiai apmokami prekės įsigijimo metu – 1 Eur (šis mokestis nebus taikomas iki spalio 1 d.).

 

Svarbu

Lietuvos pašto mokesčiai apmokami per Lietuvos pašto savitarną. Ji pasiekiama adresu www.lpexpress.lt. Gavę pranešimą sumokėti mokesčius būsite nukreipiami būtent į šį puslapį. Tam, kad galėtumėte atlikti mokėjimą, jeigu dar neturite savo paskyros, reikės užsiregistruoti.
Kas yra mažavertė (mažos vertės) siunta?

Tokiomis siuntomis laikomos siuntos, kuriose esančių prekių bendra vertė neviršija 150 Eur. Mažavertėse siuntose atsiunčiamos prekės deklaruojamos muitinėje, pateikiant mažos vertės importo deklaraciją.

Jeigu siuntinį užsisakiau dar iki liepos 1 d., ar siuntai atvykus vis tiek reikės mokėti mokesčius?

Siuntos deklaruojamos pagal jų atvykimo į Lietuvos paštą datą. Tai reiškia, jeigu prekę užsisakėte iki liepos 1 d., bet ji atvyko vėliau nei liepos mėn., siunta bus deklaruojama ir apmokestinama.

Išsiunčiau prekę į trečiąją šalį, tačiau pirkėjas prekę grąžino. Ar reikės mokėti mokesčius?

Tokiu atveju galimi du scenarijai, priklausantys nuo to, ar gavėjas siuntą atsiėmė, ar grąžino jos neatsiėmęs.

  • Kai gavėjas neatsiima siuntos ir ji grįžta atgal į Lietuvą, siuntos deklaruoti nereikės ir ji nebus apmokestinama.
  • Kai gavėjas atsiima siuntą ir po to nusprendžia ją grąžinti, išsiųsdamas siuntą atgal, jis turės užpildyti pašto muitinės deklaraciją, nurodyti, kad siuntoje siunčiama grąžinama prekė. Tokiu būdu sugrįžusiai prekei (-ėms), atlikus reikiamas muitinės procedūras, gali būti taikomos atleidimo nuo importo mokesčių lengvata. Norint pasinaudoti šia lengvata, reikalinga forminti standartinę importo deklaraciją (jos forminimo įkainis, kai paslaugą teikia Lietuvos paštas, yra nuo 18 eurų), klientui reikia turėti ir deklarantui pateikti savo EORI kodą.
Ar apmokestinamos dovanos?

Neapmokestinamomis dovanomis laikomos siuntos, be jokio atlygio siunčiamos privataus asmens kitam privačiam asmeniui.

Atsiunčiamos dovanoms (ne)apmokestinimo sąlygos išlieka tokios: siuntos su dovanomis apmokestintos importo PVM, jeigu jų vertė viršija 45 Eur, kartu ir importo muitu, jei siuntos vertė viršija 150 Eur.

Svarbu: net jeigu dovana nėra apmokestinama, ją vis tiek reikia deklaruoti muitinėje. Dėl šios priežasties siuntos – dovanos vertę muitinės nurodyti yra būtina, nulinės vertės nėra galimos. Pateikiant informaciją deklaravimui, rekomenduojama pastabų laukelyje palikti pastebėjimą, kad tai yra privačiam asmens kito privataus asmens neatlygintinai siųsta siunta (dovana). Už dovanos deklaravimą taikomas 3 eurų Lietuvos pašto tarpininkavimo mokestis.

Atkreipiame dėmesį, kad iš el. parduotuvės siunčiama prekė negali būti laikoma dovana, net jeigu ji apmokėta ne gavėjo. Siunta laikoma neapmokestinama dovana tik tada, kai fizinis asmuo siunčia kitam fiziniam asmeniui.



DUOMENŲ DEKLARACIJAI PATEIKIMAS

Kaip galiu deklaruoti siuntą ir apmokėti mokesčius?

Iš viso galimi trys deklaravimo ir mokesčių apmokėjimo būdai.

  • Pirkimo metu. Šią galimybę užtikrina pačios el. parduotuvės – jeigu toks funkcionalumas integruotas, importo mokesčius galima sumokėti pirkimo metu. Svarbu atkreipti dėmesį – prekės deklaravimo prievolė muitinėje vis tiek lieka, siuntai atvykus tuo automatiškai pasirūpina Lietuvos paštas – gavėjui nieko papildomai daryti nereikia. Šiuo metu už šią paslaugą netaikomas joks papildomas mokestis (nuo spalio 1 d. gali būti taikomas 1 euro siuntos administravimo mokestis).

Jeigu PVM nėra apmokėtas pirkimo metu, siuntai atvykus galimi du deklaravimo būdai:

  • savarankiškai (per LR muitinės platformą / kitą tarpininką). Šiuo atveju siuntą deklaruoja pats gavėjas arba tai daro per pasirinktą tarpininką (ne Lietuvos paštą). Norint deklaruoti šiuo būdu, siuntai atvykus post.lt/siuntu-deklaravimas reikia pasirinkti šį deklaravimo būdą ir taip atsisakyti Lietuvos pašto paslaugų. Tuomet importo mokesčiai tiesiogiai mokami muitinei arba per pasirinktą tarpininką. Atkreipiamas dėmesys, kad Lietuvos paštas taip pat taikys 2 eurų siuntos administravimo mokestį (jį reikės apmokėti per Lietuvos pašto savitarną, tik tada siunta bus perduota pristatymui); 
     
  • per Lietuvos paštą. Šiuo atveju post.lt/siuntu-deklaravimas reikia pasirinkti, kad deklaruosite per Lietuvos paštą, tuomet tolimesniu deklaravimo procesu pasirūpinsis Lietuvos paštas. Visi importo mokesčiai, taip pat Lietuvos pašto tarpininkavimo mokestis (3 eurai) mokami per Lietuvos pašto savitarną


Svarbu: jeigu per siuntos saugojimo laiką (14 dienų) nebus gauta deklaravimui reikalinga informacija, siunta bus grąžinta į siuntimo šalį.  

Ar galiu iš anksto atsisakyti Lietuvos pašto paslaugų?

Deja, iš anksto to padarti negalima. Tai galima padaryti siuntai atvykus. Gavus pranešimą apie gautą siuntą, šiame Lietuvos pašto puslapyje reikės pasirinktio norimą siuntos deklaravimo ir apmokėjimo būdą – tai darysite savarankiškai (per LR muitinės platformą ar kitą tarpininką) ar per Lietuvos paštą. Norint atsisakyti Lietuvos pašto, kaip deklaravimo tarpininko, paslaugų, reikia pasirinkti savarankišką deklaravimo būdą. 

Jeigu siuntai atvykus į Lietuvą per 14 dienų nepasirinksite deklaravimo būdo, siunta bus grąžinta siuntėjui.

Kodėl informaciją reikia tikslinti kelis kartus?

Deklaruojant siuntą ypač svarbu iškart pateikti visą realią ir tinkamą informaciją apie siuntą, t. y. ar tai dovana, ar ne, kokia tiksli vertė ir pan. Jei informacija yra netiksli ar jos trūksta, negalime perduoti deklaracijos muitinei ir privalome prašyti informaciją patikslinti.

Kas yra EORI kodas?

EORI (Ekonominės veiklos vykdytojų registracijos ir identifikavimo kodas) yra unikalus kodas, kurį ekonominės veiklos vykdytojams ir kitiems asmenims suteikia ES valstybės narės muitinė. EORI kodas naudojamas identifikuoti asmenį tvarkant reikalus su muitine, pavyzdžiui, deklaruojant siuntą iš trečiosios šalies. Privatiems klientams šis kodas reikalingas, kai norima siuntą deklaruoti savarankiškai arba kai deklaruojama per Lietuvos paštą ir siuntos vertė yra didesnė nei 1000 eurų.

Norint gauti EORI kodą, pirmiausia reikėtų užsiregistruoti LR muitinės elektroninių paslaugų gavėjais Bendro naudotojų valdymo portale (BAP) ir patvirtinti savo tapatybę. Tuomet naudojantis Muitinės leidimų sistema (MLS) reikėtų pateikti prašymą EORI kodui gauti (nepamirškite prisegti dokumentų, būtina prisegti asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją). Atsakymas dėl EORI kodo suteikimo pateikiamas MLS.

Daugiau informacijos galite rasti LR muitinės puslapyje.

Ar reikia deklaruoti dovanas?

Taip, net jeigu dovana nėra apmokestinama, ją vis tiek reikia deklaruoti muitinėje.

Neapmokestinamomis dovanomis laikomos siuntos, be jokio atlygio siunčiamos privataus asmens kitam privačiam asmeniui. Atkreipiame dėmesį, kad iš el. parduotuvės siunčiama prekė negali būti laikoma dovana, net jeigu ji apmokėta ne gavėjo. Siunta laikoma neapmokestinama dovana tik tada, kai fizinis asmuo siunčia kitam fiziniam asmeniui.

Svarbu: deklaruojant dovanos vertę muitinei nurodyti yra būtina, nulinės vertės nėra galimos. Pateikiant informaciją deklaravimui, rekomenduojama pastabų laukelyje palikti pastebėjimą, kad tai yra privačiam asmens kito privataus asmens neatlygintinai siųsta siunta (dovana). Už dovanos deklaravimą taikomas 3 eurų Lietuvos pašto tarpininkavimo mokestis.

Ką daryti, jeigu nežinau siuntos svorio?

Galiojantys teisės aktai numato, kad norint pateikti deklaraciją muitinei, būtina nurodyti siuntos svorį. Jei nežinote tikslaus siuntos svorio, reikėtų kreiptis į prekės siuntėją su prašymu jį patikslinti. Nesant galimybės svorį pasitikslinti, reikėtų įrašyti apytikslį svorį. Atkreipiame dėmesį, kad svorio informacija neturi įtakos apskaičiuojamiems mokesčiams.

Ką daryti, jeigu nerandu savo prekės kategorijos?

Jei pateikdami informaciją deklaracijai apie savo prekę ar gautą daiktą tarp kategorijų nerandate jums tinkančios, siūlome pasirinkti kategoriją „kita“.

Gavau pranešimą, kad siunta neapmokėta, nors PVM sumokėjau pirkimo metu, ir ji bus deklaruojama įprasta tvarka. Kodėl taip yra?

Tai gali lemti skirtingos priežastys: siunta atkeliavo be sisteminio požymio apie PVM apmokėjimą (plačiau apie tai dalyje „Mokesčių apmokėjimas"), pateikus deklaraciją LR muitinei, paaiškėjo, kad IOSS kodas nėra validus (šis kodas įrodo, kad PVM sumokėtas pirkimo metu), galbūt prekė yra akcizinė, pavyzdžiui, kvepalai – joms negali būti taikoma greitoji deklaravimo procedūra, galbūt siunčiamo daikto vertė yra didesnė nei 150 Eur. Kiekvienas atvejis individualus, tad norint sužinoti tikrąją priežastį, reikėtų kreiptis į LR muitinę arba mūsų konsultantus.

Tokiu atveju, kai siunta pripažinta kaip neatitinkanti iš anksto apmokėtos siuntos požymių, jai taikoma įprasta deklaravimo tvarka – gavėjas www.post.lt/deklaravimas turi pasirinkti deklaravimo būdą ir pateikti deklaravimui reikalingus duomenis.

Matau, kad siunta jau Lietuvoje, bet negaunu informacijos apie jos deklaravimo eigą. Ką turėčiau daryti?

Greičiausiai siunta dar nepasiekė Lietuvos. Rekomenduojame siuntas sekti oficialiose paštų platformose, kuriose matomi faktiniai duomenys. Lietuvos pašto siuntų sekimo platformoje siunta matoma tik tada, kai siunta pasiekia Lietuvos pašto logistikos centrą. Jei apie jūsų siuntą įrašų nėra, vadinasi, siunta dar pakeliui. Daugiau informacijos apie siuntos kelionės sekimą galite rasti čia.

Kiek laiko gali užtrukti deklaravimo procesas?

Nuo to momento, kai siunta pasiekia Lietuvos pašto logistikos centrą, siuntų iš trečiųjų šalių apdorojimas ir įprastu metu dėl muitinės bei kitų procedūrų vyksta iki 3 savaičių. Po mokestinės lengvatos panaikinimo deklaruojamų siuntų kiekiui išaugus tūkstančiais, procesas keisis, tikėtina, bus ilgesnis.

Lietuvos paštas sieks muitinės formalumų laiką sutrumpinti ir sudaryti  galimybę klientams pateikti deklaravimui reikiamą informaciją iš anksto, t. y. kol siunta dar bus kelyje.

Svarbu pabrėžti, kad proceso sklandumas priklausys ne tik nuo Lietuvos pašto, tačiau ir kitų veiksnių:

  • tikslaus gavėjo duomenų apie siuntą pateikimo, taip pat nurodytų kontaktinių duomenų (ypač svabus bus mob. tel. nr.);
  • ar trečiųjų šalių el. parduotuvės dalyvaus specialiose schemose, kurios importo mokesčius leis sumokėti pirkimo metu;
  • taip pat itin svarbus bus LR muitinės darbas.



MOKESČIŲ APMOKĖJIMAS

Kodėl Lietuvos paštas prašo apmokėti mokesčius?

Lietuvos paštas yra atsakingas už siuntų iš trečiųjų šalių tinkamą apmokestinimą įgyvendinant Europos Sąjungos Tarybos nutarimą. Lietuvos paštas atlieka tarpininko vaidmenį tarp siuntėjo, gavėjo ir muitinės ir yra įpareigotas rūpintis, kad visos siuntos būtų tinkamai deklaruotos bei apmokestintos. Pagal numatytą tvarką, Lietuvos paštas pats nenustato importo mokesčių – jie numatyti įstatymuose, tik surenka iš klientų muitinės apskaičiuotas mokėtinas importo mokesčių sumas ir nustatytais terminais atsiskaito su muitine.

Kaip galiu apmokėti mokesčius per Lietuvos pašto savitarną?

Lietuvos pašto savitarna pasiekiama adresu www.lpexpress.lt. Gavus pranešimą apie reikiamus apmokėti mokesčius, nukreipiama būtent į šį puslapį. Jeigu siunta deklaruojama per Lietuvos paštą, čia apmokami tiek importo, tiek tarpininkavimo mokestis. Jeigu pasirenkamas savarankiškas deklaravimas, čia apmokamas tik siuntos administravimo mokestis. 

Atkreipiame dėmesį, tik apmokėjus Lietuvos pašto mokesčius siunta bus perduota pristatymui. 

Svarbu

Tam, kad galėtumėte atlikti mokėjimą, jeigu dar neturite savo paskyros, reikės užsiregistruoti.
Pirkimo metu sumokėjau PVM, tačiau prašoma jį sumokėti dar kartą. Kodėl?

Pasitaiko atvejų, kai į Lietuvą atvyksta be importo PVM apmokėjimą patvirtinančių duomenų (IOSS kodo). Neturint šios informacijos, deklaruojant siuntą gavėjai prašomi sumokėti už tokią siuntą mokesčius, nors tai jau buvo padarę pirkimo metu. Su šiais sutrikimais susiduria ir kitų ES šalių pašto operatoriai.

Specialus kodas gali būti perduotas tik sistemiškai: pirkimo metu el. platforma sukuria minėta IOSS kodą, kurį perduoda pašto operatoriui, per kurį siunta keliauja, o jis – gavėjo paštui. Kai kurie prekybininkai minėtą kodą nurodo prekės sąskaitoje, tuomet klientai bando jį perduoti Lietuvos paštui, tačiau tokiu būdu perduotas kodas pagal galiojantį reguliavimą nėra tinkamas deklaravimo ir išmuitinimo procedūroms – jį sistemiškai privalo perduoti siuntėjas.

Gavėjai, susidūrę su tokia situacija, kol ji bus išspręsta, turi kelias galimybes: atsisakyti siuntos arba sumokėti Lietuvoje priskaičiuotus mokesčius, o tada kreiptis į pardavėją dėl PVM, sumokėto prekės pirkimo metu, susigrąžinimo.

Atkreipiame dėmesį, kad didžioji dalis siuntėjų informaciją pateikia tvarkingai ir pirkimo metu sumokėjus mokesčius daugiau nieko nereikia daryti ir papildomai mokėti mokesčių nereikia. Siuntai atvykus deklaravimu pasirūpiname mes ir pristatome siuntą Jums kaip įmanoma greičiau.

Importo PVM sumokėjau du kartus. Kaip galiu susigrąžinti pinigus?

Dėl PVM permokos (prekės pirkimo metu sumokėtų mokesčių) reikėtų kreiptis į prekės pardavėją.

Gavau patvirtinimą, kad siunta sėkmingai deklaruota, bet jos negaunu. Ką daryti?

Sėkmingai muitinėje deklaruotos siuntos, apmokėjus visus mokesčius (tiek importo, tiek Lietuvos pašto), iš karto perduodamos pristatymui. Jeigu sumokėjote visus mokesčius, tačiau nesulaukiate siuntos, kviečiame susisiekti su mūsų kontaktų centru – padėsime išsiaiškinti situaciją.

Sumokėjau visus mokesčius, tačiau kvietime atsiimti siuntą nurodyta mokėtina suma. Ką daryti?

Atsiprašome, buvome susidūrę su laikinais techniniais nesklandumais, todėl daliai klientų buvo išsiųsti klaidinantys pranešimai. Jeigu mokesčius sumokėjote, prašome ignoruoti gautą pranešimą. Atsiimant siuntą pašto skyriuje papildomai mokėti nereikės.



SIUNTOS ATSISAKYMAS / GRĄŽINIMAS

Ar galiu atsisakyti siuntos, t. y. grąžinti jos neatsiimant?

Tokiu atveju siuntai atvykus tiesiog nieko nedarykite ir siunta po 14 dienų, pasibaigus saugojimo terminui, siunta bus grąžinta siuntėjui.

Atsiėmiau gautą prekę, bet noriu ją grąžinti. Ar galiu susigrąžinti sumokėtus mokesčius?

Tuo atveju, kai importo mokesčiai jau sumokėti ir siunta atsiimta, norint grąžinti prekę atgal siuntėjui į trečiąją šalį, ją reikėtų siųsti kaip ir bet kurią siuntą į trečiąją šalį, užpildant pašto muitinės deklaraciją. Svarbu: pastabose pažymėti, kad siuntoje siunčiama grąžinama prekė. Tokiu būdu sugrįžusiai prekei (-ėms) gali būti taikomos atleidimo nuo importo mokesčių lengvatos.

Norint susigrąžinti sumokėtus importo mokesčius, reikėtų LR muitinei pateikti prašymą, kartu prisegti ir prekės įsigijimo ir grąžinimo, mokesčių sumokėjimo faktus įrodančius dokumentus. Šį prašymą reikėtų pateikti tik tada, kai netikusią prekę išsiųsite atgal siuntėjui.

Susigrąžinti Lietuvos paštui sumokėto tarpininkavimo ar siuntos administravimo mokesčio, deja, nebus galima, nes paslaugos jau pilnai suteiktos.